søndag 4. september 2011

Dagsplanen er kommet

Da var også planen for dagsetappene kommet, åh fytti rakkern jeg kjenner allerede blodsmaken i munnen. Her må nok den mentale biten psykes kraftig opp på et sikkelig slit før avreise. Men det skal jeg klare, jeg visste jo at det ville bli tøft, men nå har jeg liksom fått svar på hvilke dager som er de tøffeste, og hvilke som bare er "litt" tøffe. For på Acon er vel i grunn alle dagene ganske spesielle og tøffe!! Jeg gleder meg :))))

Også fått en beskrivelse på hvilke steder vi kan regne med å bruke det forskjellige utstyret vi har med, hvilke dager som er deponeringsetapper, og når vi planlegger toppstøtet. Fy flate alt blir så virkelig når en sitter sånn og leser om det.
Basecamp ligger på 4300 meter, og allerede der kan en jo faktisk risikere å bli høydesyk, håper virkelig det ikke skjer meg. Får bare krysse fingrene for at jeg takler høyden bra!! Ja både jeg og Vidar, vil jo ha han med meg til toppen :)
Det at vi skal bære alt utstyret vårt selv opp i fjellet føles igrunn bra, i alle fall her jeg sitter godt plassert i sofan og skriver om det. Jeg er stor jente, jeg klarer meg selv syndromet slår til..... Men ikke sikkert jeg synes det er like moro å frakte alt pikk pakket mitt oppover fjellet i etapper når jeg først er der nede, og høyden river i kroppen. Men så lenge en holder humøret oppe er mye gjort, håper jeg i alle fall hehe ;)

Vi har forresten vært på turen til Jotunheimen også, en super fin tur, med flott natur og gode opplevelser. Herlig, frister til gjentagelse, igjen :) Jotunheimen er et fantastisk flott sted som kan by på opplevelser for alle typer turer. Både topp jagerne og vandrerne får sitt, vi valgte kun toppene denne gang. Og jammen ble vi ikke skikkelig våte også, elvekryssing etter kraftig regnvær rett nedenfor toppen av Glittertind kan ikke anbefales..... Man blir våt.... faktisk så våt at man kan helle vann ut av skoene, men humøret var på topp allikevel. Deilig å være på tur!!!
Elvekryssing i Jotunheimen! Foto: Vidar Ibenfeldt




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar