onsdag 12. oktober 2011

Ryggsekk

Osprey Xenon 85 ltr.
Da var testing av sekker for alvor i gang. I går sprang jeg rundt i en haug med butikker og testa hvordan de sitter på ryggen! Fy så vanskelig å bestemme seg.... Men en del som er helt utelukket, blandt annet Norrøna sin 75 liter, den satt ikke godt på ryggen også liker jeg ikke bæresystemet på den! Virket som om bøyen på rammen gikk helt feil vei i forhold til min rygg. Den jeg har fra før er en Norrøna og jeg har egentlig vært veldig fornøyd med den, men jeg merket jo godt at det har skjedd en del på den fronten siden jeg kjøpte min for snart 15 år siden....!!!! For å si det sånn, jeg trenger en ny sekk ;)

Gregory Deva 85 derimot var ganske god, det samme var Osprey Xenon 85.
God passform og solid bæresystem som helt sikkert vil tåle 25 kilo ++ Eneste jeg hadde å utsette på begge to var at de blir litt store ved hodet, slik at hodet liksom ikke får plass bakover., får liksom ikke sett opp på toppen mens jeg går ;) Men jeg har hørt at det som regel er mye titting på skotuppene i løpet av måneden på fjellet, så da er det jo likegreit ;)

Meeen burde jeg ikke egentlig finne en fra Haglöfs da, der har jeg jo en god avtale. Er typisk min uflaks å finne en sekk nå som jeg ikke får noe tilbud på :P Men sekk kan en jo ikke bestemme ut i fra tilbud, den MÅ passe på ryggen. "Billig men gnagsår" er ikke noe alternativ, blir ikke tatt godt i mot av min psyke dag tre av 20 opp stein haugen det ;) Tenket det er tungt nok å gå med 25 kilo i 20 dager uten at en skal plages med blåmerker på hofter etter hoftebelte og gnagsår på ryggsøylen. Får se om jeg kan oppdrive en butikk som har en grei Haglöfs sekk jeg kan teste på ryggen, kan jo hende den er bra på min rygg. Jeg testet en herremodell, den var seff for lang i ryggen, men virket ellers ok. Kanskje jeg skal ha litt flaks allikevel ;)

Fremdeles ikke helt i mål på valget, meeeeen I'm getting there ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar