onsdag 23. november 2011

Utstyr i boks

Da var endelig resten av utstyret bestilt. Igjen stor takk til G-sport Rjukan v/Sten Inge for gode råd og veiledning, og ikke minst gode priser på utstyr fra Vertikal, Haglöfs og Helsport!!!
Nå er det bare å vente i spenning en 14 dagers tid til alt er på plass.

Spinx Q Jacket, Haglöfs
Gleder meg spesielt til å teste Spinx skall jakke og bukse. Ser ut som en funksjonell og god jakke og bukse, som sikkert vil tjene meg godt oppover fjellet. Da må den gamle dermizax'en ligge hjemme denne gang. Det var uansett på tide å skifte den ut, lite hyggelig å bli vår på tur!! Men da har jeg altså gått tilbake til Gore-Tex da, etter noen år med Dermizax, bedre...?? Hmmm noen sier bedre andre sier dårligere. Jeg for min del tror det er valget mellom to gode produkter, og denne gangen var det Gore-Tex som trakk det lengste strået. Eller som Vidar sier, det er som å velge mellom Mercedes og BMW, begge er gode biler, det er bare å ta et valg hehe ;)

Med utstyrsbestilling kommer vel også for fullt bekymringen for vekta, hjelpes hvordan skal jeg klare å holde meg innenfor de 46 kiloene vi har mulighet til å ta med?? Det er jo både telt, kokeutstyr, sovepose, liggeunderlag og mat i tillegg til klær. Og for ikke å glemme sko, de er jo tunge.... Og breøksa, og stegjernene, og vannet, og .... og .... ja det er mye som skal med. Og til slutt er det lite "ledig vekt" igjen til å ta med klærne. Men skal vel klare å få med noe vel, hehe første kvinnen naken på Acon er vel en liten aktuell problemstilling!!! Men kunne jo utvilsomt vært en gimmik blant alle first attemt'ene som er der ute, meeeen scenariet frosset i hjel på vei til Acon uten klær, nei frister nok ikke hehe..... Her er det bare å fortsette å veie hvert minste lille gram av det jeg skal ha med på tur og tenke nøye over hva jeg pakker ned i duffelbag og sekk ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar