mandag 28. november 2011

Planleggingsmøte

Planlegging er viktig, og i går hadde vi i gruppa en lang dag med planlegging. Alt fra utstyr til mat til veivalg på fjellet skulle planlegges. Det er mye logistikk når man skal opp i høyden.
Vi er nå blitt en gruppe på 8 personer til slutt. Håkon, Georg, Andreas, Frank, Jesper, Vidar, Rebecca og meg selv. En passelig stor gruppe ifølge Håkon.
Vi har fremdeles ikke møtt Georg og Andreas, men de møter vi på Gardemoen. Klokken 04:00 fredag 6. januar nærmere bestemt..... Ja det er tidlig, men hva gjør man ikke for å komme seg på tur ;) Det kan virke som om det blir en måned med flere veldig tidlige morgener, bla. den dagen vi går fra Confluencia til Base Camp. Og ikke minst dagen for toppstøtet!!

Jeg ble tildelt oppgaven å være i matgruppen. Hva det innebærer er jeg foreløpig litt usikker på hehe, men vi skal i alle fall gjøre eventuelle fellesinnkjøp av mat!!
Vidar skal være i kommunikasjonsgruppa, ha ansvar for radio, blogg, satelitt telefon etc. Greit å ha fått fordelt litt oppgaver før turen!

WWW.sportsnett.no
Nå er det bare å fortsette å vente på alt utstyret mitt, regner med det kommer i løpet av begynnelsen av neste uke. Det jeg ikke har helt kontroll på ennå er sko. Jeg har fått råd om at La Sportiva Spantex og Scarpa Phantom 6000 er de beste skoene. De er i neopren og ikke plast, noe som visstnok ikke er så behagelig å gå i. Disse to jeg har fått anbefalt kan du også ta ut innerskoen slik at de kan være med ned i soveposen om natta, da blir det ikke så kaldt å starte på morgenen ;) Men ikke lett å få tak i brukt i alle fall, og dessuten ikke lett å få prøvd størrelsene i butikkene som fører slike sko heller, jøss er det ingen med små bein som går sånne turer eller??? Jeg har str. 38 til vanlig, og må vel opp i 40, kanskje 41 i disse, men det er jo ingen som har så små. De minste er jo 43.... Jøss merkelig synes jeg, det er vel like viktig for oss jenter med små føtter å teste om skoen sitter riktig på foten!! Men det er vel kanskje fordi etterspørslen ikke er så stor på den type sko i disse størrelsene. Jaja anyhow, sko blir det, enten her i Norge eller i Argentina ;)
Eneste bakdelen med å ikke få skoene før avreise var at Vidar og jeg hadde tenkt å ta en testur i slalombakken med skoene og stegjern, bare for å teste å gå med det liksom. Jeg har jo gått med det før, men ikke med 25 kilo på ryggen, og alltid greit å teste det utstyret du faktisk skal bruke... Jaja får tørrtrene på herberget i Mendoza om det blir leie ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar