søndag 20. november 2011

Vite eller ikke vite.....

www.infobilder.com
Turen nærmer seg veldig nå, og med det kom spørsmålet fra mine nærmeste; hva om det skjer noe her hjemme mens du er borte?? Hva om en av ungene mine knekker et bein, eller om en annen blir alvorlig syk.... hva gjør de da? Skal jeg få beskjed via satelitt telefonen vi har med oss på fjellet, eller skal de la være å informere meg? Det er klart jeg vil ha informasjon om hva som skjer her hjemme, hele tiden, alltid!! De er jo mine aller kjæreste, men det er ikke alltid det man VIL som er det klokeste..... Om jeg er midt oppe på fjellet og det skjer noe "ufarlig" som et brukket ben eller en annen lettere skade her hjemme, er det klokt at jeg får beskjed, og tjener det noen at jeg får beskjed?? Uff vanskelige valg å ta, igjen...... Men jeg tror nok det må være et skille på hva slags informasjon jeg ønsker å få.... det høres kanskje ille ut, men jeg tror faktisk det er det lureste i dette tilfelle. At jeg går med en tanke om at noen der hjemme er skadet mens jeg drar meg i vei oppover dette fjellet, og den tanken gjør at jeg mister fokus og konsentrasjon på den "oppgaven" jeg skal gjøre, da er det ingen god idè. Da er det bedre at jeg lever "lykkelig" uvitende om hva som foregår hjemme! Det er jo ikke akkurat sånn at jeg hadde hatt muligheten til å bli flydd ut av fjellet om det var en som knakk foten!! Det er så klart ingen ønskesituasjon å ikke være tilstede om det skulle skje noe hjemme, men har jeg strengt tatt noe valg? Jeg ville jo fremdeles "måttet" gå opp fjellet, fullført turen, så kommet hjem til de som har skadet seg....
Men dersom det derimot skulle skje noe alvorlig med noen av mine nærmeste, ja da vil jeg selvfølgelig ha beskjed om det! Jeg har jo forsikring som dekker hjemtransport også ved slike tilfeller. Men jeg må si at jeg føler meg ganske egoistisk som sier at jeg ikke vil ha beskjed før det skjer noe alvorlig med mine kjære!!! Snakk om å leve inne i sin egen lille boble i en måned da...... Men valg må gjøres, og til slutt kan jeg uansett ikke hjelpe noen fra der jeg er der og da!!!

1 kommentar:

  1. Skjønner valget er tøft Ingelin, men riktig i den situasjonen:)støtte herfra...

    SvarSlett