fredag 27. januar 2012

Opplevelser

Så var fjellturen over! Det har vært noen fantastiske opplevelser, men også noen skremmende. Været skal man definitivt ikke spøke med på høye fjell! Turen opp til siste høyde camp, Colera var brutal. Vi gikk i et forrykende uvær og det var til tider en ganske ubehagelig opplevelse.

I vind på ca 90 km/t fikk Vidar og jeg til slutt slått opp vårt telt i Colera, det tok oss en time...... og når det endelig var oppe var bare resten igjen. En natt i et fryktelig vær, ble lite søvn den natten. Tre barduner røk tvers av på teltet, og det revnet på to steder. Jeg lå og spente bena mot teltduken for at stengene ikke skulle knekke, men revnene i duken var det ikke noe som kunne forhindre. Det var fryktelig kaldt! Resultatet etter en sånn natt er i alle fall ikke et toppforsøk. For min del var det forfryste kinn, nesetipp og leppe, men milde forfrysninger heldigvis. Ikke alle var like heldige. Vi var slitne og jeg var nok en smule høydesyk, vi valgte å gå ned uten å prøve oss på toppen!

Nå later vi oss og spiser oss opp de kiloene vi mistet på fjellet, en 6-7 kilo for min del;) Vi er ved kysten, punta del mar, noen dager. Kroppen er fremdeles litt mør etter 31 kilo på ryggen ned fjellet. Men vi er alle i fin form, og har det som vanlig gøy i hverandres selskap!

Det har vært en fantastisk tur, på godt og vondt, som jeg aldri kommer til å glemme. Jeg har reist med og truffet noen fantastiske mennesker og sett et vanvittig skue utover Andes fjellene fra 6000 meter. Selv om jeg gjerne skulle nådd toppen er jeg fornøyd!

Nå gleder jeg meg bare til å komme hjem til jentene mine! Frida og Vilde nå kommer mamma snart hjem:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar