onsdag 14. desember 2011

Mmmm masse sjokolade :)

Sjokolade er digg, det er det ingen tvil om....!!! Og sjokolade det skal jeg ha med meg på fjellet, heldigvis :) Litt luksus må en  jo unne seg, eller er det luksus?? Nei det er jo ikke det, det er nødvendig næring, og godt tillegg til annen mat, litt kjapp energi :)
Jeg beregner å spise 60 til 100 gram sjokolade pr. dag, enda er nok ikke det, pluss mat, nok til å fylle opp de kaloriene vi forbrenner i løpet av en dag. Tenk det da, jeg har faktisk "lov" til å spise sjokolade hver dag..... Og det i januar, som er den store slanke måneden for alle. Hopper bukk over den i år også jeg ;)

Nå har jeg hatt et luksusproblem.... Hva slags sjokolade skal jeg ha med på fjellet da? Siden vi er sponset av Freia/Kraft Foods kan vi velge i deres katalog på hva vi har mest lyst på. Men det er ikke bare å ta den sjokoladen man liker best, neida så enkelt er ingenting på en sånn tur.... Vi må ta de typene som er mest praktisk på fjellet, de det går an å spise til tross for 40 minus, for da fryser jo sjokolade. Får ikke biti over en bunntæla snickers ;)
Valget falt på melkerull, krokanrull, fruktnøtt, firkløver, toppris, japp og selvfølgelig tursjokoladen over alle... kvikk lunsj. Noen av disse vil dere kanskje tenke er like "håpløse" som snickers. Men noen av de er tiltenkt de lavere campene, før den verste kulda setter inn. Og de andre platene skal brekkes opp i biter før det fryser hehe.... da tiner de i munnen ;)

Fredag eller mandag får vi en stor pakke i posten fra Kraft Foods, jeg gleder meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar