torsdag 15. desember 2011

Rense vann

På Acon er det ikke mye rent drikkevann å finne, mage farang er derfor ikke så uvanlig. Alt drikkevann i de lavere campene må renses, dvs. Confluencia, Base Camp og kanskje Canada om snøforholdene er dårlig. Jeg har lite lyst til å ha mage trøbbel på tur, doforholdene er vel ikke akkurat av den luksuriøse typen.... en pose!!! Sukk :( Er det noe jeg gruer meg til så er det vel akkurat det der...... Men men, det blir KANSKJE en vane, selv om jeg har mine tvil!!!
Men uansett, for å ungå trøbbel renser vi altså alt drikkevannet. Vi hadde valget mellom flere forskjellige rensemiddel som tok forskjellig type bakterier, den som tar mest fås selvfølgelig ikke i Norge, bombe...!!! Men vi gikk til innkjøp av Lifesystems Chlorine tabeletter. Disse reklamerer med at de er uten lukt og smak, veeel det gjenstår å se akkurat det da. Men jeg lever i håpet på at det skal gå ann å drikke vannet relativt greit. Mange har gjort det før meg, så skal nok klare det jeg også ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar